Zalety dobrego copywritera

W dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji copywriting staje się coraz dużo popularnym zajęciem. Będąc na wyposażeniu laptop lub komputer, bez potrzeb wychodzenia z domu można pisać teksty o charakterze sprzedażowym także dobrze na nich zarabiać. Jakie cechy wyróżniają dobrego copywritera?

Przede wszystkim swoboda w przelewaniu myśli na papier (czyt. komputer). Osoba pisząca teksty powinna być tzw. lekkie pióro i unikalny styl, aby czytelnik ze zrozumieniem mógł przyswoić treści. Internet to kopalnia informacji. Odbiorca szuka tego, co go interesuje i oczekuje, że łatwo to otrzyma. Nic tak nie drażni, jak zawiłe zdania przesycone frazesami lub co gorsza, zbyt skomplikowanymi słowami. Każdy na pewno przyzna, że po znalezieniu takiego artykułu, od razu następuje u niego irytacja i znużenie. Copywriter powinien budować sensowne, zwięzłe także konkretne treści, czyli takie, które po prostu dobrze się czyta.

Drugą zaletą dobrego copywritera jest szeroka wiedza ogólna. Orientując się w wielu obszarach także branżach, nie trzeba czerpać informacji z różnych źródeł. Pozwala to na zaoszczędzenie cennego czasu również przeprowadzenie większej liczb zamówień.

Jeśli celem copywritera jest toż, aby jego teksty były akceptowane i tak oceniane lub zależy mu na zdobywaniu prywatnych zleceń (np. na portalach typu GoodContent.pl lub Textbookers.pl) niezbędna jest umiejętność zarządzania własnym czasem. Wykonanie zadania musi zazwyczaj odbyć się w czasie kilku godzin lub dni. Mając do czynienia z Textbookers.pl, teksty należy stworzyć od razu po zarezerwowaniu zlecenia, gdyż innym wypadku można utracić możliwość jego realizacji.


Blog o podobnej tematyce: strony ze zleceniami copywriter


Dobrym nawykiem jest ustalenie sobie z góry, ile godzin dziennie chce się poświęcić na pisanie. Jeśli ktoś utrzymuje się z copywritingu, może określić sobie codzienny przedział czasowy wykonywanej pracy, np. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Trzymając się skonkretyzowanego planu, nie odrywając się od komputera oraz nie zajmując innymi rzeczami jednocześnie, dobry copywriter jest w stanie stworzyć imponującą liczbę artykułów.

Komentarze